Az újságok Netflixét vette meg most az Apple
A cég a tegnapi nap folyamán hivatalosan is bejelentette, hogy felvásárolja az előfizetéses rendszerben működő magazinszolgáltatót, a Texture-t.
A Texture lényege, hogy fix havidíj (jelenleg 9,99 dollár) ellenében a felhasználók mint egy 200 magazin közül válogathatnak kedvükre olvasnivalót. Lényegében tehát ugyanolyan elven működő szolgáltatásról van szó, mint a Spotify vagy a Netflix, annyi különbséggel, hogy itt újságok, és nem zenék vagy filmek állnak a középpontban.
A kínálat elég széles, megtalálhatók benne olyan nagynevű termékek is, mint a The New Yorker, People, Time, GQ, Fortune vagy az ELLE. Értelemszerűen, ha valaki mondjuk kettőnél többet is járat ezekből, már egészen biztosan jobban megéri a Texture, mint megvenni a printet (kivéve ha gyűjtő az ember), szóval abszolút van jogalapja. Az már más kérdés, hogy hányan olvasnak rendszeresen havilapokat manapság, de talán még nem halt ki teljesen a műfaj.
A lényeg a lényeg, hogy az Apple, ahogyan azt a Newsroomban hivatalosan is közölte, egy az egyben felvásárolta a Texture-t. Sőt, állítólag a teljes kiadó, azaz a Next Issue Media is átvándorol hamarosan cupertinói kezekbe, minden alkalmazottal egyetemben. A Next Issue Mediát (és a Texture-t is) eredetileg a Condé Nast, Hearst, Meredith, News Corp., Rogers Communications és Time Inc. vállalatok alapították együttesen. Egyszóval feltehetően elég sok mindenkivel kellett egyezkednie az Apple-nek az üzlet megkötéséhez.
De mégis miért jó ez a cégnek? – merülhet fel jogosan a kérdés. A válasz többtényezős. Egyrészt az Apple már most is fél lábbal benne van a bizniszben az Apple News-zal, ahol harmadik féltől származó hírek válogatott szelekciója olvasható. Nem teljesen idegen számukra tehát a műfaj. Másrészt meg miért ne? Az Apple Music mellett igazából bőven elfér egy ilyen szolgáltatás. Már csak azért is, mert a Google a Play Store-on keresztül eddig is árusított lapokat, az Amazonnak meg saját előfizetéses szolgáltatása van. Az Apple valószínűleg fel akarja venni a kesztyűt ezen a területen is.
Másik oldalról meg ott van az amerikai médiahelyzet, ami az utóbbi időben igencsak kiélezetté vált. Fake news, Facebook manipuláció, politikai nyomás alatt tartott média felületek. Ismét igazolást nyert, hogy mennyire befolyásoló szerepe van a médiának, és hogy ez mekkora hatalmat jelent. Az Apple-nek nyilván nincsenek politikai törekvései, de az biztosan nem árthat, ha van némi ilyen jellegű ereje akkor, amikor tárgyalásra kerülne sor a vezetőkkel.
Az Apple egyébként még 2016-ban az egyik leginnovatívabb alkalmazásnak választott a Texture-t. A felvásárlás után – egyelőre – nem került le az App Store-ból az alkalmazás, sőt, az Androidos, Windows 10-es, Amazon Kindle Fire-ös változat is életben maradt. Eddy Cue pedig, az Apple internetes szolgáltatásaiért és szoftvereiért felelős alelnöke ilyen szép gondolatokkal kommentálta a felvásárlást.
Mi az Apple-nél elköteleződtünk a minőségi, megbízható forrásokból építkező újságírás mellett, és szeretnénk lehetővé tenni a magazinok számára, hogy folytathassák a gyönyörűen tervezett, lebilincselő történetek készítését az olvasók számára.
Ennél szebbet mi sem tudunk írni, legyen hát ez a zárszó.
Forrás: iMagazin