2018. már 23.

Növekszik a mobile gaming piac, érkeznek a komolyabb címek iPhone-ra

írta: Tele a Tokom
Növekszik a mobile gaming piac, érkeznek a komolyabb címek iPhone-ra

apples-app-store-is-an-ancient-and-outdated-mess-heres-what-has-to-change-781x440.jpg

Tavalyi év végén, illetve az idei esztendő kezdetén több nagyszerű címet is kipróbáltunk, amikkel korábban találkoztunk már PC-n vagy konzolon. A mobilos átiratok rohamosan gyűlnek, nem rég például a Fortnite és a PUBG is felkerült az App Store-ba. Greg Joswiak, az Apple termék marketingért felelős alelnöke beszélt erről a jelenségről.

Évek óta látszik, hogy a mobilprocesszorok brutális ütemben fejlődnek. 2013-ban például már az első 64 bites architektúrára épülő A7 chip is jóval meghaladta a korát, ami azt eredményezte, hogy az iPhone 5s nagyon időtállónak ígérkezett. Ez tulajdonképpen be is jött, ez a telefon a mai napig használható modell maradt, nekem a fiókomban pihen tartaléknak.

Ezt követően pedig kilőtt a fejlődés. Az A10 Fusion már 4 maggal bírt, az A10X pedig, ami az új iPad Prókat hajtja jelentős teljesítmény növekedésen esett át. Nem is beszélve az A11-ről, ami jelenleg toronymagasan a piac legerősebb mobil CPU-ja. Ezért hát nem is csoda, hogy a fejlesztők is látnak fantáziát a platformban.

Így látja Greg Joswiak is, aki szerint nagyon fontos, hogy mindig a lehető legjobb körülményeket biztosítsák a fejlesztők és a felhasználók számára:

Minden évben rátudunk erősíteni a fejlesztőink számára arra, ami mögötte van, ellenben a 4-5 éves konzolfrissítésekkel. Mielőtt még az ipar tudná, mi már túllőttünk azon. A játékok teljes átiratai felkeltették az emberek figyelmét.

Joswiak szerint a fejlesztőknek fontos tényező, hogy az iOS felhasználók nagyon közeg azonosak. A frissítések nagyon gyors ütemben terjednek, az eszközök körülbelül 90%-a futtatja a rendszer legfrissebb verzióját. Ez azt eredményezi, hogy azok az újítások és változtatások, mint például a Metal keretrendszer frissülése szinte azonnal használatba vehetőek a fejlesztők által, hiszen a felhasználók hardverén naprakész szoftver fut.

A fejlesztők között pedig már olyan újonnan feltörő stúdiók is vannak, mit Snowman, akik a nagy sikerű Alto sorozatot készítik. Vagy a Greenheart Gmes, a Game Dev Tycoon fejlesztője, illetve a Monument Valley-t megalkotó csapat. Mind nagyon erős címek, amikkel mi is nagy megelégedéssel voltunk a tesztek során.

Ryan Clash, az Alto’s Odyssey csapat tagja úgy érzi, egyrészről ez egy olyan verseny, ahol a legjobb fejlesztők közössége mérkőzik meg, másrészről viszont a konzolokra építő stúdiók is elismerik a mobilos növekedést.

Mindig nagyszerű érzés ennek az őrületes fejlesztői közösségnek a része lenni,  akikhez szerencsénk van. Ami a legizgalmasabb számomra, az a konzol platformok képviselőinek elismerése. Az emberekkel való beszélgetések, amikből az derül ki, hogy az elmúlt évek kedvenc játékai közül sok mobilra készült.

Greg Joswiak rámutatott arra is, hogy a játék szegmens mindig az igazán populári kategóriák közt szerepelt a virtuális alkalmazás boltban. És az újra gondolt App Store, a napi alkalmazás gyűjtemények megtették a hatásukat: többen játszanak iPhone-on és iPaden, mint valaha. A Monument Valley producere, Dan Gray szerint az App Store Today hírfolyama segített közelebb hozni a játékosokat az indie játékokhoz, hogy belelássanak abba a családias légkörbe, olykor néhány fős csapat munkájába, akik elkészítik az év játékát.

A SpellTower készítője, Zach Gage szerint sosem volt olyan szintű kulturális elérése ezeknek a játékoknak, mint most. Hiszen minden adott. A játszani vágyók az újratervezett App Store-on keresztül közelebb kerülhetnek azokhoz a játékokhoz, amik amúgy is közel vannak hozzájuk: csupán a zsebünkig kell nyúlnunk.

Forrás: iMagazin

Szólj hozzá