Megtette a hatását az Apple játékos törekvése
Az elmúlt években az Apple olyan eszközt adott a fejlesztők kezébe, ami lehetővé teszi a nagy rendszerigényű játékok optimalizálását alacsony fogyasztású chipekhez is. Megnéztük, hogy az irodai gépeinken milyen játékokkal tudunk játszani és meglepő eredményt kaptunk.
Habár Steve Jobsnak voltak összeköttetései a japán videojáték fejlesztőkkel, az Apple-nek mégsem volt kifejezett célközönsége a gaming társadalom. Még annak ellenére sem, hogy az eredetileg nem kifejezetten játékra tervezett Pippin, végül egy nagyon drága játékgép lett. Helyette inkább a mobiljátékok térnyerésében látták a lehetőséget, ami nem volt céltalan elképzelés: az iOS mára minden játékstúdió elsődleges célpontja és óriási pénzt hoz a cégnek és a fejlesztőknek egyaránt.
A Metal 2014-ben az iOS 8-cal jelent meg, majd később macOS-re és tvOS-re is elérhetővé vált. Tavaly pedig megjelent a Metal 2 , ami már a VR játékokhoz is alkalmas keretrendszer. Ez egy olyan program, ami futtatás közben az élsimítások és a shaderezés optimalizálást teszi lehetővé alacsony fogyasztású grafikus meghajtókhoz. Ezzel a nagyobb rendszeridényű játékokat is valamelyest könnyebb mobilkörnyezetre, illetve Macre átültetni. Amellett, hogy a grafikai megjelenésből nem kell jelentősen visszavenniük a tervezőknek.
Persze mi sem vártunk csodát, se az Apple TV nem lett ettől konzol konkurens eszköz, se az alsó árfekvésű Macek nem váltak gaming számítógéppé. Az viszont látszik, hogy a fejlesztők a kezdeti nehézségek után elkezdtek az Apple platformjai felé nyitni, és aki akar, az talál Macre is jól hangzó címeket. Az egyik közülük a Civilization VI, ami év végén megjelent iOS-re is, idén pedig jönnek a további DLC-k macOS-re. Ez azt sugallja, hogy nemcsak törekvés, hanem igény is van ezekre a szoftverekre.
Kíváncsiak voltunk, hogy például egy kifejezetten irodai felhasználásra szánt MacBook Airen milyen játékokat játszhatunk. Illetve mire képesek a belépő MacBook Prók, és egy öregebb, ám dedikált videokártyás MacBook Prónak is megnéztük a teljesítményét.
Az F1 2016-tal már volt korábbról tapasztalatunk, a tesztünk során a játék simán megette egy 2015-ös 13”-es i5-ös MacBook Pro teljesítményét. Igaz, ez az egyik legnagyobb rendszerigényű játék Macre, így hasonlókkal nem is próbálkoztunk tovább. Mivel szerettünk volna minél inkább a casual játékosok és az átlagfelhasználók agyával gondolkodni, így megnéztük azokat a játékokat, amik esetleg egy MacBook Airen is elfutnak.
A Life Is Strange nevű játékot részletesebben is megnéztük. Az összes tesztalanyunk megbirkózott a feladattal, még MacBook Airen is némi fps droppal, de élvezhető minőségben játszható volt. Bár korábban azt gondoltam, hogy az ugyan kicsit öregecske, de a maga idején csúcs gépnek számító 2012-es 15”-os MacBook Pro fog a legkevésbé melegedni. Ez az elmélet elbukott, az alap 2016 MacBook Pro abszolút vitte a prímet.
Habár mi egyáltalán nem játszunk online szerepjátékokkal, a World of Warcraftot kiszerettük volna próbálni, hiszen az netes tesztek alapján ezzel is megbirkóznak még a leggyengébb Mac konfigurációk is. Ugyanakkor azt nem gondoltuk, hogy 40 GB tárhelyigénye van a játéknak, ez pedig igen életszerütlen a belépő modellek esetén.
Gyors áttekintésünkből kiderült, hogy a kevésbé fps igényes játékok, amik grafikailag az előző konzolgeneráció színvonalát hozzák, simán játszhatóak akár egy MacBook Airen is. A Metal megjelenése előtt még elképzelhetetlen volt, hogy akár ilyen szintű játékokat is futtassunk Macen. A nagyobb rendszer követelményű címekhez viszont jóval erősebb hardverek közül kellene választanunk az Apple palettájáról, igen borsos áron.
Forrás: iMagazin