2018. már 02.

INSIDE – Misztikus platformjáték iPhone-ra a Limbo alkotóitól

írta: Tele a Tokom
INSIDE – Misztikus platformjáték iPhone-ra a Limbo alkotóitól

00_inside_misztikus_platformer_jatek_iphone-ra_a_limbo-alkotoitol-781x440.jpg

Nagyon ismerős hangulat, egy szintén ismerős fejlesztőtől. Az INSIDE miután meghódította az aktuális konzolgenerációt, megérkezett iOS-re is. Ezt a kalandod ne hagyd ki!

Nagyon szeretem a platformjátékokat. Egyszerű irányítás jellemzi őket, mégis sokat gondolkodtatnak. Mobileszközön pedig szerintem ez a két legfontosabb kritérium a játékokkal kapcsolatosan, amellett persze, hogy a fejlesztők a lehető legszebb grafikát hozzák.

Néhány éve, ha egy kedvencet kellett volna kiemelnem, akkor biztosan a Limbót választottam volna, a dán Playdead csapatától. A cég 2006 óta működik, mára egy 25 fős stáb dolgozik a játékok fejlesztésén. Csak úgy mint a szintén nemrégiben megjelent Game Dev Tycoon, ez a játék is, majd az INSIDE is először más platformokra jelent meg, de később a fejlesztők elegendő fantáziát láttak az Apple mobilplatformjában.

Végül tavaly év végén befutott az INSIDE, amiről nem kis túlzás, ha azt mondom, hogy az egyik legjobb játék, ami valaha megjelent iPhone-ra és iPadre. Ebbe a ligába pedig nem sokat férnek be, csak az olyan játékok, mint az Alto’s Adventure és Odyssey vagy a Monument Valley, ami még a House of Cards egykori főszereplőjének is felkeltette az érdeklődését a sorozatban. De miért is gondolom, hogy elismerésre méltó az INSIDE?

Irányítás

Ahogy korábban említettem egy platformerről van szó, csupán egy ujjra van szükségünk a vezérléshez. Balra húz, jobbra húz, fel és le. Így lesz tényleg mobilis egy mobiljáték, gyakorlatilag bárhol elő tudod kapni és játszani. Azonban az INSIDE megköveteli a figyelmet és a kellő ráhangolódást. Nem holmi ügyességi játékról van szó.

Sztori

Aki játszott a Limbóval, az biztosan emlékszik az üres tekintetű kisfiú bóklászására az erdőben, aki kissé céltalannak tűnő keresésben van a félhomályban. Nos, ezúttal nem keresünk, hanem bujkálunk, de főleg menekülünk. Egy laboratóriumba csöppenünk, ahol emberi kísérleteket végeznek. Ha elég ügyesek vagyunk, akkor az agyunkkal irányíthatjuk a kísérleti alanyokat és kiszabadíthatjuk őket.

Környezet

A kissé maszatos, félelmet keltő félhomályt felváltotta az indusztriális környezet, ami persze nem barátságosabb a korábbinál. Sőt, a sztorival összeadódva még inkább lélekcsavaró élmény az INSIDE-dal játszani, ami hamar beszippantja az embert. A környezettel való interakciók is nagyon jók lettek, mindig csak annyi tárgy vesz minket körül, amit fel kell használnunk a továbbjutáshoz, és mindig egyértelmű, hogy merre kell továbbhaladnunk.

Alternatív befejezés

A játékban több rejtett zugot is felfedezhetünk: kapcsolók, ajtók, amiket ha megtalálunk, nagyban befolyásolhatjuk a történt befejezését. A groteszk, abszolút lelketlen, borzalmakkal teli világban vajon van-e fény az alagút végén?

A játék végig lüktető, epikus faktora elképesztően magába szívja a játékost, ennek a sztorinak pedig garantáltan a végére akarsz majd járni. Nincsenek üres töltelék szakaszok, állandóan kételyek közt hagy minket, amik újabb megoldásokra ösztönöznek. Az INSIDE bárki számára ingyenesen kipróbálható, ha pedig megtetszett akkor alkalmazáson belüli vásárlással tovább játszható. Köszönjük a fejlesztőknek az élményt!

Forrás: iMagazin

Szólj hozzá