Változtak az App Store keresési algoritmusai
A New York Times interjújában Phil Schiller és Eddy Cue felfedte, hogy mostanában módosították az App Store keresési algoritmusait, úgy hogy az ne részesítse előnyben a vállalat alkalmazásait a találatok közt.
Korábban már újságírók pedzegették, hogy a vállalat keresési algoritmusa egészen részrehajló lehet, ugyanis a legegyszerűbb keresésekre is a cég alkalmazásait adta ki elsődeles találatként vagy olyanokat, melyekben érdekeltsége van.
Példának okáért a Music, vagyis Zene keresésre elsőnek persze az Apple Music ugrott fel, meg még hat másik Apple-ös alkalmzás – GarageBand, iTunes Remote, Music Memos, iTunes Store, iMovie és Clips. Elvéve a megjelenési lehetőséget az Apple Music olyan riválisaitól, mint például a Spotify, ami így csak a lista vége felé kapott csak helyet.
Ez eddig annak volt köszönhető, hogy a keresőmotor úgy rangsorolta az alkalmazásokat, hogy az egy fejlesztőhöz tartozók nagyrészt együtt jelentek meg. Ez olyan esetekben, amikor az ember például az “Office” szóra keres és Microsoftos találatokat szeretne, roppant előnyös. Más esetekben viszont már kevésbé és sokszor nem is fair.
A vállalat már júliusban elkezdte az algoritmus frissítését. Most már úgy tűnik mindenütt végbe ment a változás. Olyannyira, hogy a TV keresőszóra négy alkalmazásból már csak kettő köthető az Apple-höz, a Video és Maps kulcsszavak esetén pedig a top 3 közt már csak egy Apple app szerepel
Abszolút semmi szándékosság nem volt a dologban, nem akartuk a felhasználókat kizárólag a saját appjaink felé terelni. Mi csak azokat a találatokat soroltuk előre, amikről úgy gondoltuk a felhasználók szeretnék őket. – nyilatkozta Phil Schiller
Forrás: https://imagazin.hu/valtoztak-az-app-store-keresesi-algoritmusai/