2018. feb 22.

Tim Cooknak csak jó évei voltak idáig az Apple élén

írta: Tele a Tokom
Tim Cooknak csak jó évei voltak idáig az Apple élén

00_tim_cooknak-csak_jo_eve_volt_idaig_az_apple-elen_cover-781x440.jpg

Legalábbis így értékeli az elmúlt közel hét éves időszakot, amit a vállalat vezérigazgatójaként töltött. A Fast Company-nak adott interjúban beszélt még arról, hogy mennyire nem szereti a negyedéves jelentéseket, és hogy a felhasználói visszajelzéseket tartja a legfontosabb mérőszámnak.

Tim Cook felügyelete alatt az Apple több száz millió iPhone-t adott el, sok milliárd dollárnyi profitot zsebelt be és többek közt olyan új termékekkel rukkolt elő, mint az Apple Watch, az AirPods vagy legutóbb a HomePod. Nem csoda tehát, hogy a vezérigazgató sikernek könyveli el eddigi praxisát:

Csak jó éveim voltak. Komolyan mondom. Még ha csak bevételi szempontból nézzük – körülbelül 6 milliárd dolláros éves bevételről indultunk -, akkor is hihetetlenül jó éveket tudhatunk magunk mögött. Belülről érezhető volt, hogy valami megindult és folyton egyre jobb – ezt kívülről nem láthatják az emberek.

Tim Cook szavait a negyedéves jelentések is sorra megerősítik. A tavaly év végét magába foglaló idei első jelentésben például 88,3 milliárd dolláros bevételről mesélhettek a befektetőknek, aminek utóbbiak biztosan örültek, hiszen ez 13%-kal több, mint az eddigi rekord, ami mindenképp szép eredménynek mondható. Ettől függetlenül Cookot nem különösebben érdeklik a jelentések:

Mi értelme van annak, hogy egy vállatot 90 naponta méricskélsz, amikor a befektetések hosszú távon térülnek meg. Ha egy napra én lennék a világ királya, ez az egész teljesen megváltozna. Nem tartom valami sokra ezt a gyakorlatot. Persze foglalkozni kell vele, mert érint párunkat – meg kell ejtenünk a konferenciahívástés így tovább – de valójában változtat bármit is a vállalaton? Nem.

Aztán külön kitért arra, hogy a 90 naponkénti számháborúzás helyett sokkal többet ér a szemében a felhasználói visszajelzések. Állítólag minden nap számos megjegyzést, kritikát és észrevételt olvas, szavait idézve: a felhasználók „kincset érnek“.

A részvényárfolyam csak egy eredmény, önmagában nem dicsőség. Számomra ez a termékekről és az emberekről szól. Sikerült megalkotnunk a legjobb terméket, sikerült gazdagabbá tennünk az emberek életét?

 

Forrás: iMagazin

Szólj hozzá