Tim Cooknak csak jó évei voltak idáig az Apple élén
Legalábbis így értékeli az elmúlt közel hét éves időszakot, amit a vállalat vezérigazgatójaként töltött. A Fast Company-nak adott interjúban beszélt még arról, hogy mennyire nem szereti a negyedéves jelentéseket, és hogy a felhasználói visszajelzéseket tartja a legfontosabb mérőszámnak.
Tim Cook felügyelete alatt az Apple több száz millió iPhone-t adott el, sok milliárd dollárnyi profitot zsebelt be és többek közt olyan új termékekkel rukkolt elő, mint az Apple Watch, az AirPods vagy legutóbb a HomePod. Nem csoda tehát, hogy a vezérigazgató sikernek könyveli el eddigi praxisát:
Csak jó éveim voltak. Komolyan mondom. Még ha csak bevételi szempontból nézzük – körülbelül 6 milliárd dolláros éves bevételről indultunk -, akkor is hihetetlenül jó éveket tudhatunk magunk mögött. Belülről érezhető volt, hogy valami megindult és folyton egyre jobb – ezt kívülről nem láthatják az emberek.
Tim Cook szavait a negyedéves jelentések is sorra megerősítik. A tavaly év végét magába foglaló idei első jelentésben például 88,3 milliárd dolláros bevételről mesélhettek a befektetőknek, aminek utóbbiak biztosan örültek, hiszen ez 13%-kal több, mint az eddigi rekord, ami mindenképp szép eredménynek mondható. Ettől függetlenül Cookot nem különösebben érdeklik a jelentések:
Mi értelme van annak, hogy egy vállatot 90 naponta méricskélsz, amikor a befektetések hosszú távon térülnek meg. Ha egy napra én lennék a világ királya, ez az egész teljesen megváltozna. Nem tartom valami sokra ezt a gyakorlatot. Persze foglalkozni kell vele, mert érint párunkat – meg kell ejtenünk a konferenciahívástés így tovább – de valójában változtat bármit is a vállalaton? Nem.
Aztán külön kitért arra, hogy a 90 naponkénti számháborúzás helyett sokkal többet ér a szemében a felhasználói visszajelzések. Állítólag minden nap számos megjegyzést, kritikát és észrevételt olvas, szavait idézve: a felhasználók „kincset érnek“.
A részvényárfolyam csak egy eredmény, önmagában nem dicsőség. Számomra ez a termékekről és az emberekről szól. Sikerült megalkotnunk a legjobb terméket, sikerült gazdagabbá tennünk az emberek életét?
Forrás: iMagazin