A Facebook véget vethet a lájkháborúnak
Úgy tűnik, hogy Mark Zuckerberg-ék az Instagram után kiterjeszthetik a lájkok láthatóságának elrejtését az Facebook-on is. A visszajelzések eddig nagyon megoszlanak, azonban úgy tűnik, hogy ez nem igazán rettenti el őket a drasztikus lépéstől.
Még júliusban adta hírül az Instagram, hogy teszt jelleggel bevezetik a lájkok számának eltűntetését a posztok alól. Ez egészen konkrétan úgy történik, hogy listaszerűen továbbra is látható, hogy egy-egy felhasználó hogyan reagált a bejegyzésre, azonban maga a számláló eltűnik. Az oldal tulajdonosa továbbra is látja az értéket, azonban rajta kívül senki más.
Elsőre igencsak furcsának tűnhet ez a megoldás, hiszen manapság az a tendencia a közösségi oldalon, hogy egy-egy márkát vagy embert – jobban mondva “influenszert” – a kedvelések és a követők száma határoz meg, illetve pozícionál a piacon. És pont ez az a kortünet, amin az Instagram vélhetően változtatni szeretne. Meglátásuk szerint a lájkvadászat egész egyszerűen a minőségi tartalom rovására megy – ami egyébként nagy valószínűséggel igaz is -, éppen ezért ha a kedvelések számát eltüntetik, akkor a figyelem központjába maga a képi anyag kerül, a bűvös szám helyett.
Nos, ez egy nagyon szép gondolat, azonban a már említtett influenszerek általában részei különböző marketingkampányoknak, melyek működtetői nyilvánvalóan nem örülnek túlságosan ennek a lépésnek. Úgy tűnik, hogy Mark Zuckerberg-ék viszont annyira megkedvelték a tesztidőszak során ezt a fícsört, hogy kiterjesztenék a Facebook-ra is. Feltételezhetően ezt próbálták csendben kivitelezni, azonban az egyik felhasználó az androidos platformon ezt észrevette, és a Twitteren szét is kürtölte a nagy hírt:
Facebook is working to hide like counts, too!https://wongmjane.com/blog/fb-hiding-likes …
Tip @Techmeme
A TechCrunch rögtön rá is kérdezett a Facebook-nál, hogy ez csak egy véletlen rendszerhiba, vagy valóban kiterjesztenék a lájkok számának eltüntetését a legnagyobb közösségi portálon is. Az oldal beismerte, hogy valóban készülnek tesztelni a funkciót, azonban az Instagram próbaidőszaka alatt begyűjtött információkat és eredményeket természetesen nem osztották meg a kérdezőkkel. Igazából szükségtelen is, hiszen ha ereménytelen lett volna a próbálkozás, fel sem merült volna ötletként, hogy a Facebook-on is próbálkozzanak hasonlóval.
Ha belegondolunk, érthető, hogy a felhasználók vegyes érzelmekkel fogadják az új funkciót. A közösségi oldalak egészséges elmére gyakorolt hatását rengetegen kutatják, és határozottan egyetértenek abban, hogy a látszatvilág – főleg a fialatok körében – bizonyos szintű stresszt okoz. Nem csoda, hiszen olyan magas és teljesíthetetlen elvárásokat támaszt a posztok hatására az emberekben magukkal és másokkal szemben, hogy az komolyan rombolhatja az adott személyek önértékelését. Reméljük, hogy az új funkció erre némileg gyógyír lehet.
Forrás: https://imagazin.hu/a-facebook-veget-vethet-a-lajkhaborunak/